Managementul timpului pentru femeile ocupate

Managementul timpului pentru femeile ocupate

20 august 2021 Timp estimativ: ~2 min.

Dacă ai senzația că timpul ți se scurge printre degete, ziua are mai puține ore și nu reușești să bifezi, la finalul ei, tot ce ți-ai propus dimineața, la cafea, există o soluție: o mai bună gestionare a timpului.

De multe ori, gestionarea deficitară a timpului pornește de la așteptările nerealiste pe care le avem de la noi. Vrem să facem cât mai multe într-un timp foarte scurt și nu luăm în calcul că avem nevoie și de pauza de cafea sau, mai ales, de cea de prânz. Nu-i ușor să gestionezi timpul dacă ai un job full time și alte activități pe lângă, însă cu un program bine pus la punct este posibil să faci față onorabil, la final de zi, tuturor sarcinilor pentru care erai responsabilă.

Începe ziua relaxându-te!

Nu-ți faci decât rău dacă te gândești tot timpul la drobul de sare și ai senzația că orice ai face, la final de zi la fi fiasco. Așadar, o idee bună ar fi să începi dimineața cu un duș energizant, în care să te învălui în aromele tale preferate, și, cu un zâmbet larg și o cafea mare alături, ești gata să ții piept unei zile grele la serviciu!

Fă-ți o listă de priorități!

Dacă stai foarte prost cu timpul, nu-l pierde pe activități ce suportă amânare! La începutul zilei sau al săptămânii, fă o listă cu priorități, elimină din programul imediat ce nu este urgent și alocă timp și energie task-urilor cu adevărat importante. Dacă ai persoane în subordine, este cu atât mai util un astfel de plan. Elimini factorii de stres, îndeplinind într-un mod eficient sarcinile pe care le ai și nu te vei mai concentra asupra sarcinilor neimportante. Trasând un plan de bătaie pentru tine și echipa ta, fiecare va ști ce are de făcut, fără confuzii, timpi morți și eșecuri pe parcurs!

Stabilește un timp-limită pentru fiecare activitate planificată

Sigur că poate să nu meargă totul ceas, însă este util să stabilești măcar o durată estimativă pentru fiecare activitate de peste zi, precum întâlnirile de afaceri sau a ședințele, timpul petrecut cu prietenii, programul de la sală, cel pentru shopping etc. În felul acesta vei evita să tragi de timp și să îți decalezi activitățile consumând mereu din timpul rezervat pentru altceva.

Folosește un calendar și un organizator

Sunt foarte multe aplicații în acest sens și foarte utile pentru o gestionare mai bună a task-urilor zilnice, săptămânale sau lunare. Le poți păstra pe laptop sau/și telefon, cu date, ore, scadențe, termene de predare, informații detaliate și poți seta chiar alarme, așa încât să fii anunțată că ai de făcut un anume lucru. 

Învață să spui „NU!”

Acceptă-ți limitele, nu te înhăma la sarcini care te depășesc, nu te implica în activități care îți mănâncă din timpul alocat familiei sau ție însăți și spune un NU politicos șefului sau colegilor care te roagă să faci altceva decât aveai planificat. Acest lucru este valabil și în viața personală, nu doar profesională. Nu face nimic din complezență, timpul tău este important!

Ca să eviți burn-out-ul, stabilește cu echipa programul în care vei fi disponibil, care sunt orele de muncă, când au loc pauzele și de cât timp ai nevoie pentru a oferi feed-back.

Delimitează spațiul personal de cel de lucru -dacă nu ții cont de acest aspect, vei ajunge să te simți că locuiești la locul de muncă sau muncești unde dormi, mânânci și petreci timp cu familia.

 

Managementul timpului pentru femeile ocupate
Comments