Yaron Levy: „Cu Sabon, alegi un moment banal şi-l transformi într-o experienţă unică!“
25 octombrie 2018 Timp estimativ: ~2 min.
interviu-ceo
Cum a debutat povestea dumneavoastră la Sabon? Când aţi început să lucraţi aici şi ce v-a făcut să alegeţi acest domeniu, al produselor cosmetice?
Mi-am început călătoria la Sabon în anul 1995, alături de fondatoarea companiei, doamna Sigal Kotler (ca relație de familie). Am lucrat cu ea la primul logo Sabon și la alte materiale de marketing. Apoi am ajutat la deschiderea primului magazin, în 1997, care a fost construit, literalmente, de fratele meu, cu mobilier personalizat, din lemn. După deschiderea magazinului, timp de câteva luni, am fost primul asistent de vânzări Sabon.
Să lucrez la Sabon, datorită poveștii sale speciale, a fost mai mult o decizie emoțională. A fost limpede pentru mine că dacă aveam să realizez ceva în afaceri, voi alege Sabon.
Vă mai amintiţi care a fost prima dumneavoastră sarcină importantă în cadrul companiei? Ce anume aveaţi, concret, de făcut?
După cum am menționat, am ocupat aproape fiecare poziție din companie, începând din prima ei zi și până acum. Cea mai importantă sarcină/provocare a fost planul creat și executat în perioada 2008-2011, în timpul crizei economice, când părea aproape imposibil să ții compania pe linia de plutire. Privind din perspectiva celor aproape zece ani care au trecut, poate că a fost lucrul care mi-a adus cele mai mari satisfacții – acela de a conduce o companie de la o criză cu adevărat majoră către o dezvoltare importantă și către un viitor cu adevărat optimist.
Am înţeles că în România, la Constanța, a fost deschis al doilea magazin Sabon în afara ţării de origine, Israel, după magazinul deschis la New York. De ce a fost aleasă tocmai țara noastră în această fază de pionierat a dezvoltării internaţionale a brandului? Şi de ce Constanța şi nu Bucureşti?
Nu am ales România din considerente de business! Am ajuns în România pentru o vacanță și mi-a plăcut fiecare moment petrecut aici, mi-au plăcut oamenii, natura și cultura. Am vizitat apoi țara de mai multe ori și mi-a venit ideea să mă stabilesc aici și să-mi deschid o afacere. De atunci, au trecut aproape 15 ani în care m-am stabilit complet în România, împreună cu familia mea.
Constanța a fost, de asemenea, o chestiune de alegere – în acea perioadă, nu exista decât un singur mall în București, cel din Vitan, care nu ne-a acceptat (pe atunci eram prea mici pentru ei), dar Tomis Mall Constanța a crezut în noi. După un timp, am ajuns să deschidem al 12-lea magazin Sabon în Mall Vitan.
Care au fost pentru dumneavoastră cei mai dificili ani dintre aceşti 20 de ani de existenţă Sabon? Dar cei mai frumoşi?
Cea mai dificilă perioadă a fost 2008-2011, în timpul celor mai răi ani de criză economică. Și cei mai frumoși au fost, cred, ultimii 2-3 ani, când am simțit cu adevărat că Sabon e un brand cunoscut, am simțit reacțiile clienților și am înțeles că Sabon e special și înseamnă produse de calitate, atenție la detalii, dezvoltarea relațiilor cu clienții noștri, pe care îi ascultăm și devenim, astfel, tot mai buni.
Care a fost cea mai importantă lecţie despre industria cosmeticelor, pe care aţi învăţat-o în toţi aceşti ani?
Am învățat că femeile din România sunt foarte selective cu produsele pe care le utilizează, sunt foarte bine informate în legătură cu ingredientele și modul de folosire, că pentru ele contează și ambalajul, că partea de customer care și sprijinul acordat clienților sunt foarte importante și, din păcate, subestimate de industria de aici. De aceea, noi ne străduim să oferim, în magazinele noastre, produse și servicii de calitate excepțională.
Sabon a început cu fabricarea săpunurilor naturale și a ajuns în ziua de azi la un portofoliu vast de produse cosmetice – la ce gamă nouă ar trebui să se aştepte clienţii? Sau e ceva ce publicul cere în mod deosebit şi plănuiţi să-i oferiţi pe viitor?
Încercăm să dezvoltăm o gamă de produse solare și, de asemenea, o bună linie de machiaj – acestea sunt gamele importante de produse pe care oamenii le așteaptă de la noi.
Dacă aţi fi acum un simplu om de vânzări şi ar trebui să convingeţi un client să cumpere de la Sabon, cum i-aţi descrie produsele, în câteva cuvinte?
Cu Sabon, alegi un moment banal și-l TRANSFORMI ÎNTR-UN MOMENT DE RĂSFĂȚ, ÎNTR-O EXPERIENȚĂ UNICĂ, PERSONALĂ!
Care este produsul Sabon preferat de dumneavoastrăşi de ce?
Nu am niciun produs preferat! IUBESC toate produsele, dar, dintre toate, le iubesc cel mai mult pe acelea care combină esențele de paciuli, lavandă și vanilie într-un amestec de arome unic, special – semnătură a brandului Sabon.
Locuiţi deja de ani buni în România, cu familia – cum v-aţi adaptat, ce vă atrage cel mai mult la ţara noastră, ce locuri v-au cucerit?
Sunt deja de 15 ani în România, cu soția și cu copiii noștri. Ne-am integrat foarte bine, vorbim limba destul de bine, avem mulți prieteni români, alături de care călătorim foarte mult. Am vizitat multe locuri de aici și, personal, cred în parcursul României în acești ultimi 15 ani, e lesne de văzut cât de mult s-au îmbunătățit lucrurile în toate domeniile. Mai sunt multe de făcut, dar eu mă consider un patriot român și cred că putem continua să facem lucruri frumoase și să le îmbunătățim pe cele care încă nu merg cum ar trebui.
Ce aşteptări aveţi de la următorul an de Sabon în România şi în lume? Dar de la următorii 20 de ani?
Aș fi extrem de satisfăcut dacă am putea menține dezvoltarea din ultimii doi, trei ani. Sper că vom fi capabili să începem, de asemenea, să exportăm produsele noastre în afara României, către vecinii noștri din alte țări est-europene.
În legătură cu viitorul Sabon în România și în lume, sunt aproape sigur că vom putea să extindem în majoritatea țărilor conceptul nostru și lucrurile speciale pe care le facem.
Interviu de Alina Grozea